به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مریم تاکی اظهار کرد: از مجموع ۹۴ هزار و ۵۸۶ تماس برقرار شده با تلفن گویای ۱۴۱ استانی در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ به تعداد ۳۱ هزار و ۴۷۹ تماس توسط کارشناسان پاسخگویی مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان اصفهان پاسخ داده شده است.
رئیس مرکز مدیریت راههای استان اصفهان افزود: در مجموع این تماسها، تعداد ۱۷ هزار و ۳۲۸ شکایت ثبت شده است که سهم ۱۲.۷ درصد از ۱۳۶ هزار و ۴۱۵ شکایت ثبت شده در کشور است که از این حیث رتبه دوم ثبت پس از ستاد مرکز مدیریت راههای کشور محسوب میشود.
وی با توجه به تحلیل و جمعبندی شکایات ثبت شده در سامانه سوانح و حوادث جادهای توسط این اداره کل در نیمه اول سال جاری خاطر نشان کرد: مشکلات راهها با ۱۷.۱ درصد بیشترین سهم از تماسهای سامانه ۱۴۱ را در بر میگیرد و بعد از آن مسائل حوزه حملونقل باری، مسافری، عوارضیها، امداد خودرو و مراکز خدمات رفاهی، ایمنی و حریم راه موضوع تماسها بوده است.
تاکی عنوان کرد: از مجموع ۵ هزار و ۶۷۸ شکایت ثبت شده که مربوط به حوزه حملونقل بار بوده است، ۴ هزار و ۸۸۳ شکایت پایان یافته و در حوزه حملونقل مسافری نیز هزار و ۳۷۹ شکایت ثبت شده که تمامی این تعداد در کمیسیونهای مربوطه بررسی و پاسخ داده شده است.
رئیس مرکز مدیریت راههای استان اصفهان در خصوص موضوع بیشترین شکایت ثبت شده در حوزه مسافر و کالا تشریح کرد: عدم پرداخت کرایه، نرخ نامتعارف کمیسیون جهت حمل بار و عدم تخلیه بار در حوزه حملونقل کالا بوده و همچنین نقص فنی خودرو ، تأخیر بیش از اندازه در آغاز سفر، نبود ناوگان مسافری در حوزه حملونقل مسافر بیشترین تعدد شکایت ثبت شده را شامل میشوند.