شناسهٔ خبر: 179155 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پاسخگویی به ۳۱هزار و ۴۷۹ تماس سامانه تلفنی ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان در نیمه اول ۱۴۰۳

رتبه دوم سامانه 141 استان اصفهان در پاسخگويي به شكايات كشوري رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان از پاسخ گویی به ۳۱هزار و ۴۷۹ تماس به سامانه تلفنی ۱۴۱ در استان اصفهان طی نیمه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مریم تاکی اظهار کرد: از مجموع ۹۴ هزار و ۵۸۶ تماس برقرار شده با تلفن گویای ۱۴۱ استانی در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ به تعداد ۳۱ هزار و ۴۷۹ تماس توسط کارشناسان پاسخ‌گویی مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان پاسخ داده شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان افزود: در مجموع این تماس‌ها، تعداد ۱۷ هزار و ۳۲۸ شکایت ثبت شده است که سهم ۱۲.۷ درصد از ۱۳۶ هزار و ۴۱۵ شکایت ثبت شده در کشور است که از این حیث رتبه دوم ثبت پس از ستاد مرکز مدیریت راه‌های کشور محسوب می‌شود.

وی با توجه به تحلیل و جمع‌بندی شکایات ثبت شده در سامانه سوانح و حوادث جاده‌ای توسط این اداره کل در نیمه اول سال جاری خاطر نشان کرد: مشکلات راه‌ها با ۱۷.۱ درصد بیشترین سهم از تماس‌های سامانه ۱۴۱ را در بر می‌گیرد و بعد از آن مسائل حوزه حمل‌ونقل باری، مسافری، عوارضی‌ها، امداد خودرو و مراکز خدمات رفاهی، ایمنی و حریم راه موضوع تماس‌ها بوده است.

تاکی عنوان کرد: از مجموع ۵ هزار و ۶۷۸ شکایت ثبت شده که مربوط به حوزه حمل‌ونقل بار بوده است، ۴ هزار و ۸۸۳ شکایت پایان یافته و در حوزه حمل‌ونقل مسافری نیز هزار و ۳۷۹ شکایت ثبت شده که تمامی این تعداد در کمیسیون‌های مربوطه بررسی و پاسخ داده شده‌ است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان اصفهان در خصوص موضوع بیشترین شکایت ثبت شده در حوزه مسافر و کالا تشریح کرد: عدم پرداخت کرایه، نرخ نامتعارف کمیسیون جهت حمل بار و عدم تخلیه بار در حوزه حمل‌ونقل کالا بوده و همچنین نقص فنی خودرو ، تأخیر بیش از اندازه در آغاز سفر،  نبود ناوگان مسافری در حوزه حمل‌ونقل مسافر بیشترین تعدد شکایت ثبت شده را شامل می‌شوند.